måndag 9 november 2009

First Time I Met The Blues.

Var när jag köpte en skiva med Howlin' Wolf. Hittade nån "best of" platta för nästan inga pengar alls hemma i stan på det numera legendariska och tyvärr nerlagda "Jannes Wax". Jag gick i högstadiet och hade fått för mig att blues var bra och att den där "Howlin'" lät bekant - så då kunde det ju inte gå fel. Näpp, det gjorde det inte och sen dess är jag lite mer kär i blues än i de flesta andra genrer som jag snubblat över. Jag brukar därför börja mina dj-set med ett spår från den plattan och funderar starkt på att göra det ikväll igen, eftersom jag tänkte spela jazz och blues på bar Berlin. Om du inte är van vid blåare toner, så kan du ju komma förbi och få en introduktion och förhoppningsvis blir det inte sista gången vi möter bluesen.



Buddy Guy - First Time I Met The Blues

0 kommentarer:

Skicka en kommentar